“Únicament el 9% de les empreses espanyoles encara no ha començat el seu procés de digitalització”
Segons l’estudi de IDC Research Espanya, el 50% de les empreses afirma que la transformació digital s’ha convertit en una prioritat en els últims dos anys. A dia d’avui, les empreses espanyoles han vist la importància d’aquest canvi de mentalitat pel que fa a la transformació digital a l’hora d’aconseguir ser més eficients, aconseguir més clients i poder sobreviure en un entorn cada vegada més competitiu.
Existeixen molts motius per iniciar aquest procés de digitalització dins d’una empresa, però entre els més destacats, trobem els següents:
- Augmenta la visibilitat de l’empresa. La empresa passa a ser visible en el món digital i és accessible per a tots aquells usuaris que es mouen en aquest sector. A més, es pot invertir en diferents estratègies de publicitat que són accessibles a qualsevol empresa de tot tipus.
- Millora de la gestió i les operacions. Gràcies a l’existència de softwares de gestió empresarial, com és el Sage 200cloud ens permet gestionar integralment tota una empresa de manera més còmode i fàcil a tots els departaments.
- Continguts adaptats a les teves necessitats. Les companyies tenen accés a la informació sobre els usuaris, sobre allò que busquen i volen. Això permet que els continguts es puguin adaptar en base a les necessitats i ajustar-se a les preferències de cadascú.
- Accés a la informació i capacitat d’analitzar. L’entorn digital genera multitud d’informació, lo que es coneix com a Big Data, aquestes dades es poden utilitzar en benefici per l’empresa.
- Millora de interlocució. Les empreses aconsegueixen una millor interacció amb els clients.
- Co-creación. Gràcies a aquest nou entorn de col·laboració, és possible intercanviar coneixements que permeten la creació de nous productes i serveis.
Durant el 2019, les empreses duran a terme unes decisions més alineades en apostar pel negoci digital de l’empresa. Es veuran nous models de negoci i tecnologies construïdes a partir de la base digital. Segons Dan Hushon, vicepresident i director de tecnologia de DXC Technology, aconsella a les empreses que es centrin en la execució d’una estratègia digital única, però ben definida. Es tracta de que centrin el talent, el finançament i el model operatiu en una mateixa estratègia.