Errors que has d’evitar per no perdre clients

Avatar

Actualment, hi ha moltes empreses que continuen cometen errors que semblen molt “obvis” però que continuen passant. Aquí us deixem 6 dels erros que tant, petites com grans empreses cometen.

  1. Oblidar el client: A dia d’avui, els teus productes i serveis són els que han de respondre a les necessitats dels teus clients, i no al revés. Són moltes empreses, inclús les multinacionals, les que dia darrera dia NO prioritzen les necessitats dels seus clients en el disseny de l’oferta. Per sort, la solució és molt senzilla: fer un seguiment continu del estat dels teus clients i de les necessitats que no estan cobertes pels teus productes o serveis. Una de les eines que funcionen en aquest aspecte especialment és el Software de gestió de clients (CRM) amb el que pots planificar i programar aquests contactes, a més d’ajudar-te a recollir el feedback dels teus clients.
  2. El retràs en les entregues dels teus productes: Potser un petit retràs en una entrega no et suposi un problema greu, però a la llarga podria ser la causa de la ruptura definitiva de clients teus. Per tant, és important detectar a temps quina pot ser la causa d’aquest retràs.
    1. L’Stock: un magatzem desorganitzat o un inventari des actualitzat pot fer-te perdre temps buscant productes
    2. La producció: revisar la cadena de producció per tal de què no hi hagi cap tipus de retràs en l’entrega del producte.
    3. La comunicació: si les dades no flueixen de manera correcta entre els diferents departaments, es multiplicarà el temps a l’hora de processar les comandes.
  3. El capital humà no està preparat: es tracta de fer una bona gestió eficaç de la plantilla que permeti a cada treballador desenvolupar el seu talent.
    1. Poca preparació: els treballadors han de rebre una bona formació continua, això els permetrà contribuir en la construcció i millora de les estratègies de negoci.
    2. Falta de compromís: és necessari que la plantilla estigui motivada i compromesa per millorar el rendiment general de l’empresa.
    3. Mala coordinació: una bona gestió garanteix que la plantilla funcioni com un rellotge
  4. Falta de lideratge: a tota empresa és necessària la figura d’un líder, qui vigila la coordinació, promou la comunicació i estableix una estructura de treball òptima per l’empresa.
  5. No tens els recursos necessaris: el creixement de l’empresa implica l’augment en la demanda de productes i serveis. Per tant, hem de tenir els recursos suficients per respondre davant la demanda correctament i sense retràs.
  6. Una estratègia mal definida: és molt necessari que abans de començar a treballar, s’hagi establert una estratègia ben definida partint de la base d’un anàlisi sobre les oportunitats que tens com a empresa i que aquesta estigui en constant actualització.

 

Les claus per evitar tots aquests errors esmentats anteriorment està en la implantació d’un bon sistema de gestió empresarial, que tingui les eines adequades per mesurar cada departament i posar èmfasi en la relació amb el client abans, durant i després de la compra.

A més, has d’assegurar-te que la teva empresa sigui dinàmica. Capaç de reconèixer el canvis que hi ha en el mercat per poder adaptar-nos a ells, per assolir tot això cal tenir els recursos suficients i correctes per dur-ho a terme.

En aquest web processem dades personals com, per exemple, les dades de navegació. Si segueix navegant pel nostre web, EIO i altres companyies seleccionades podran instal·lar cookies o accedir a informació no sensible del teu dispositiu amb l'objectiu de personalitzar continguts i elaborar estadístiques. Pots configurar les preferències de privacitat ara o en qualsevol moment accedint a la nostra política de privacitat. Més informació,

ACEPTAR
Aviso de cookies
Ecosistemes oberts: un equip de fórmula 1